آموزش طراحی سایت بازی

بهترین سایت آموزش طراحی سایت مخصوص بازی به همراه آموزش سئو سایت بازی در سایت سئوتم

آموزش طراحی سایت بازی

بهترین سایت آموزش طراحی سایت مخصوص بازی به همراه آموزش سئو سایت بازی در سایت سئوتم

جلوگیری از کپی کردن مطالب ارزشمند وبسایت توسط سایتهای دیگر

از زمان به وجود‌ آمدن اینترنت، تقلید محتوا یا بهتر است بگوییم دزدی محتوا یک مشکل اساسی برای همه سایت‌های با کیفیت بوده است.  برای هر مجموعه‌ای که عمل “تولید” محتوا انجام می‌دهد، تقلید، کپی برداری یا سرقت محتوا یک امر ناخوشایند است. اما از طرفی تعداد سایتهایی که این کار را انجام می‌دهند کم نیست.

تقلید محتوا مشکلی است که همواره با آن درگیر هستیم. سوال اینجاست که آیا باید به مبارزه با آن بپردازیم و یا به سادگی آن را نادیده بگیریم؟ امروز ما به نظرات موافقین و مخالفین هردو سمت ماجرا می‌پردازیم.

تقلیدمحتوا چیست؟

اساسا تقلید محتوا به معنای این است که کس دیگری بدون ذکر منبع محتوا شما را برداشته و در وبسایت خود قرار دهد(به صورت دستی یا توسط شبیه‌ساز‌ها و ربات‌ها). اینکار معمولا به امید بالا بردن سئو، کاربران جدید و بازدید صورت می‌گیرد. در حقیقت اینکار در ایالات متحده آمریکا و چند کشور دیگر برخلاف قانون کپی رایت می‌باشد. گوگل نیز این کار را تایید نمی‌کند و توصیه می‌کند که شما محتوای مخصوص خود را مانند وبسایت رسمیار تولید کنید.

با ما باشید تا در ادامه چند مثال تقلید محتوا را، از دیدگاه گوگل را برسی کنیم.

  • سایت‌هایی که محتوای دیگر سایت‌هارا بدون ذکر منبع، مجددا منتشر می‌کنند
  • سایت‌هایی که از دیگر سایت‌ها محتوا کپی می‌کنند، آن را کمی تغییر می‌دهند(مانند جایگزین کردن مترادف‌ها یا استفاده از تکنیک‌های خودکار سازی ) و مجددا منتشر می‌کنند.
  • سایت‌هایی که محتوا را ازروی سایر سایت‌ها دوباره تولید می‌کنند بدون آنکه به یک مطلب منحصر به فرد یا سودمند به کاربر ارائه دهند.
  • سایت‌هایی که محتوایی مانند عکس یا فیلم را از سایت‌های دیگر بر روی سایت خود، بدون ذکر منبع قرار می‌دهند.

تقلید محتوا بهتر است با بازنشر محتوا اشتباه گرفته نشود. در واقع وقتی شما محتوا خود را بازنشر می‌کنید دایره بازدید خود را بزرگتر می‌کنید. بازنشر محتوا حتی ممکن است توسط شخص سومی انجام شود، اما کاملا با تقلید محتوا متفاوت است.  اگر کسی از بازنشر محتوا استفاده می‌کند باید از تگ‌های مخصوص rel=canonical یا noindex استفاده کند.

  

مثال‌های زنده از مزرعه تقلید محتوا

وقتی از عبارت “مزرعه ” استفاده می‌کنیم ، منظور صاحب وبسایت تقلید محتوا شده است که حدود دوجین سایت و یا بیشتر را پوشش می‌دهد. شناسایی این مزرعه‌ها راحت است زیرا معمولا صاحب وبسایت‌، از یک تم و حتی نام دامنه‌هایی با تفاوت اندک برای تمامی وبسایت‌ها استفاده‌ می‌کند.

 چگونه تقلید کننده‌ها را پیدا کنیم؟

یکی از ساده‌ترین راه‌های پیدا کردن تقلید کننده‌ها استفاده از ابزار‌هایی مانند Copyscape یا Ahrefs  است(در صورتی که آن‌ها لینک‌های داخلی شمارا نیز تقلید کرده باشند).  Copyscape حتی این امکان را دارد که نقشه سایت شمارا دریافت کند و و خودکار اینترنت را اسکن کرده و محتوای کپی را پیدا کند.

شما همچنین می‌توانید به صورت دستی  با استفاده از تگ “allintitle”  و جست‌و‌جو  گوگل تقلید کننده‌هارا پیدا کنید.  تگ را مانند شکل زیر  در ابتدا  عنوان مسئله خود قرار داده و جست‌و‌جو کنید. مانند:

کلمه کلیدی allintitle باعث می‌شود که گوگل فقط در عنوان سایت‌ها جست وجو کند. دومین روش که موثر‌تر است جست و جوی یک متن از پست خود در داخل دابل کوتیشین است. گذاشتن متنی در داخل دابل کوتیشن به این معنا است که شما به گوگل می‌گویید که دقیقا به دنبال مشابه همین متن هستید.  در روش اول ممکن است که پست شما تقلید نشده باشد و فقط یک تشابه عنوانی باشد.  اما روش دوم موثر‌تر است زیرا خیلی بعید است که کسی دقیقا از جمله یا پاراگراف مشابه شما استفاده کرده باشد. 

آیا تقلید محتوا بر روی سئو نیز تاثیر می‌گذارد؟

سوال دیگری که احتمال به ذهن شما می‌رسد این است که تقلید محتوا چطور بر روی سئو تاثیر خواهد گذاشت؟ در مثال بالا، تقلید کننده محتوا از تگ‌های rel=canonical یا noindex استفاده نکرده‌است. این یعنی که وقتی جستجوگر  گوگل آن‌ را پیدا می‌کند، فکر می‌کند که این یک محتوای اورجینال است. حتما فکر می‌کنید که این منصفانه نیست؛ بله حق باشماست این اصلا منصفانه نیست. ما محتوایی را تولید می‌کنیم و تقلید کننده‌ها آن را به نام خود منتشر می‌کنند. بهتر است قبل از اینکه عصبی شوید متوجه شوید که چه اتفاقی حقیقتا در پشت پرده رخ می‌دهد.

گوگل احمق نیست و قانون‌ها و وارسی‌های زیادی دارد که مطمئن شود محتوا به صاحب واقعی محتوا نسبت داده می‌شود.


وقتی گوگل چیزی که شما به عنوان دو محتوا مشابه می‌بینید را پیدا می‌کند، از نشانه‌ها و داده‌های بسیاری استفاده می‌کند تا مشخص کند کدام محتوا اوریجینال است و باید رتبه بالا بگیرد. توجه شما را در ادامه به چند مثال جلب می‌نماییم.

  • تاریخ انتشار(با اینکه محتوا در همان روز تقلید شده باشد).
  • منبع دامنه و رتبه صفحه. بله گوگل هنوز از رتبه صفحه به صورت داخلی استفاده می‌کند.
  • نشانه‌های عمومی
  • بازدید
  • لینک‌‌های خروجی

تمامی مثال‌های بالا حدس و گمان هستند و هیچکس نمی‌داند که گوگل واقعا از چه استفاده می‌کند. اما نکته این است که نیاز به نگرانی در‌مورد کسی که محتوای شما‌را تقلید می‌کند نیست. با این وجود ممکن است که بخواهید در مورد آن واکنشی نشان‌ دهید، زیرا این غیر ممکن نیست که کسی با استفاده از محتوای خودتان نسبت به شما رتبه بالا‌تری داشته باشد.

درباره‌ی تقلید محتوا چه واکنشی نشان دهیم؟

تولید یک محتوا یونیک و ارزشمند کار راحتی نیست و زمان زیادی از وقت ارزشمند شما را می‌گیرد. پس قطعا باید از آن مراقبت کنید. حالا به برسی چند دلیل می‌پردازیم که چرا نباید تقلید محتوا را جدی گرفت؟

  1. اگر یک سایت پر بازدید و موفق از محتوا شما تقلید می‌کند و از آن برای تکمیل کردن سایر محتوا‌های خود استفاده می‌کند، با اطمینان کامل می‌توان گفت که از آن سود می‌برد. قطعا این موضوع درست نیست وقتی که شما صاحب واقعی این محتوا هستید.
  2. مسائلی مانند این می‌تواند باعث انحراف داده‌‌های شما شود و زندگیتان را سخت‌تر کند. به عنوان مثال می‌تواند باعث نمایش لینک‌های خروجی شما در ابزار ‌هایی مانند Ahref بشود.
  3. آیا واقعا می‌خواهید به تنهایی به گوگل اعتماد کنید که تصمیم بگیرد محتوای شما اورجینال است یا آن‌ها؟ البته گفته‌شد که آن‌ها در این کار بسیار باهوش هستند اما خب نمی‌توان صد در صدر مطمئن بود. همچنین با اینکه محتوای آن‌ها اصلا هیچ کلمه کلیدی را شامل نمی‌شود بازهم گوگل آن را نمایش می‌دهد.

با صاحب سایت تقلیدکننده ارتباط برقرار کنید یا بر طبق عهد نامه کپی رایت دیجیتال (DMCA) شکایت کنید.

معمولا ابتدا با صاحب وب سایت ارتباط برقرار کرده و از آن حذف محتوا را درخواست می‌کنید.  ایمیل‌هایی به منظور تسریع عملیات برای‌ آن‌ها ارسال می‌کنید. اگر بعد از چند بار تلاش از‌ آن‌ها خبری نشود، یک قدم جلو‌تر گذاشته و بر اساس عهدنامه کپی رایت دیجیتال شکایت می‌کنیم.

شکایت بر اساس کپی رایت، ممکن است کمی پر دردسر باشد زیرا نیاز دارید آی پی سایت، میزبان و چیز‌های از این قبیل را پیدا کنید. اما نگران نباشید شما حتی می‌توانید مستقیما از گوگل تقاضای قانونی حذف کنید.

به روز رسانی فایل disavow

فایل disavow فایلی است که لینک‌های مربوط به دامنه را بی اعتبار می‌کند.  برای اطمینان از اینکه آن‌ها به وب سایت ما هیج آسیبی نمی‌زنند، ما کل این دامنه را در فایل disavow خود قرار می‌دهیم. این کار به گوگل می‌گوید که این ما نیستیم که از این دامنه‌ها استفاده می‌کنیم و این ما نیستیم که تلاش می‌کنیم تا نمایش صفحات موتور جست و جو (SERP) را  تغییر دهیم.

البته اگر شما به دنبال یک سایت تقلید کننده، با کیفیت بالا‌تر هستید؛ می‌توانید بجای ارسال کل دامنه فقط آدرس آن‌را به گوگل برای بی اعتبار کردن بفرستید. هرجند که معمولا ما سایت تقلید کننده با کیفیت بالاتر نمی‌بینیم.

بلاک کردن آدرس آی پی تقلید کننده

شما همچنین می‌توانید  یک قدم جلوتر نهاده و آدرس آی پی سایت تقلید کننده را بلاک کنید. وقتی متوجه ترافیک غیر معمول شدید(کاری که گاهی اوقات بسیار سخت است) ، می‌توانید آن را از استفاده از سرور منع کنید.

خلاصه مطلب

تقلید محتوا همیشه بر روی سئو تاثیر نمی‌گذارد اما قاعدتا چیز بی تاثیری هم نیست. علاوه بر این راه‌های زیادی برای جلوگیری از آن وجود دارد تا محتوای تولید شده شما، اورجینال باقی بماند و در وب سایت خودتان بازدید و رتبه بندی شود.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا باید به مبارزه با تقلید محتوا پرداخت یا آن را نادیده گرفت؟


منبع: kinsta

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.